Mandalina Suyunda Ayvalı Kereviz

ezgi guven tarafından

Ben kerevizi çok seberim ama bugün bu kerevizi pişirirken annemin ilham perileri ocağın başında uçuşuyorlarmış sanırım. Sabah kahvaltı telaşında, ”Ezgi, ben bu kerevize ayvaları da doğruyorum” dediğini duydum, bir de ”mandalina suyuyla yapacağım” demişti. Ama bu kadarını hayal edemedim.  Ayva bu kadar mı yakışırmış kerevize ya da o dilim dilim mandalinler ne güzel olurmuş meğer!

Bir büyük tencereye sırasıyla halka halka doğranmış soğanlar, havuçlar, diş sarmısaklar, ayva dilimleri, kereviz ve patates diziliyor. Beş, altı mandalina suyu, muhteşem Ayvalık sızma zeytinyağı, en üste de mandalin dilimleri ve kerevizin yeşil yapraklarından. Ağzı kapalı, kısık ateşte, yemek yağına inene kadar, tüm sebzeler ‘lokum’ gibi oluncaya kadar.

 

 

 

