İncirli Çiskek

ezgi guven tarafından

Bugünlerde incir hem çok bol hem çok güzel. Hele bir de Özen Hanım’la Hüseyin Kesebir’in  bahçelerinden topladıkları ”midilli inciri” nefis!

İncirli çiskeki ilk geçen yaz denemiştim. Açıkçası başka uygun meyve yoktu o sırada mutfakta.  Ama tahmin ettiğimden çok güzel oldu, hatta müdavimleri bile oldu. Meğer çok yakışırmış çiskekin pofuduk dokusuyla incirin olağanüstü yapısı. Ne de olsa tanrıların meyvesi incir!

Bu yazıyı yazmaya başladığımdan beri kafama takılan şey de ”cheesecake” kelimesi. Nasıl yazılmalı, Türkçe’ye tam olarak nasıl çevrilir. Peynirli kek hiç de karşılamıyor anlamını. Bir fikri olan varsa lütfen bana haber versin. O zamana kadar ben ”çiskek” olarak yazmaya devam edeceğim.

TABAN İÇİN

İki paket kepekli bisküvi

100 gr terayağ

KREMA İÇİN

4 yumurta

1 bardak toz şeker

1 bardak krema

300 gr labne

300 gr süzme yoğurt

2 çorba kaşığı nişasta

İNCİRLİ ÜST İÇİN

Yeteri kadar incir

Kayısı reçeli suyu veya tart jölesi

YAPILIŞI

Fırını 150 derecere ayarladım. Tereyağını eritip bisküvilerle birlikte makinadan geçirdim. 22 cm’lik çembere yağlı kağıt serip bisküvileri sert bir zemin oluşturarak kalıbın tabanına bastırdım, buzluğa attım. Mutfak robotunda önce yumurta beyazlarını sert köpük oluncaya kadar çırptım. Köpüğü bir tarafa alıp, yumurta sarısı ve şekeri iyice karıştırdım. Bir bardak kremayı, yoğurt ve labneyi de ilave ederek karıştırmaya devam ettim. Tüm malzeme ipeksi bir kıvam alınca nişastayı da koydum ve karıştırdım. Son olarak yumurta beyazı köpüğünü de karışıma ilave edip, tekrar karıştırdım. Buzluktaki kalıbın üzerine yaydım sıcak fırında 60 dakika pişirdim.

İncirleri enine birer parmak kalınlığında doğradım. Soğuyan çiskekin üzerine dizdim. En üstüne annemin güneşte pişirdiği kayısı reçelinden sürdüm. Bir gece buzdolabında beklettim, nefis oldu.

