Seni Geç Keşfettim Kırmızı Erik

ezgi guven tarafından

Kırmızı eriği severim, tüm meyveleri severim ama kırmızı olanları daha çok. Yine de dikkatimden kaçmış muhteşem anjelikler. Son zamanlarda çılgın bir cafefernando okuyucusu oldum. Ne yapsam güzel oluyor blogtan, çikolatalı kekine vuruldum mesela. Ama bir tart var ki bana anjelik eriği yeniden düşünmem gerektiğini farkettirdi. Kırmızı erikli tartı, herkesin denemesini tavsiye ederim, cafefernando’ya da teşekkürü borç bilirim. Bu tartı sürekli yapar oldum ama eriği de başka başka değerlendirmek istedim. Mesela cheesecake yaptım erikli, çok güzel oldu onu da tavsiye ederim.

Bu erik aşkım çılgınca devam ederken, dün Kevser Hanım’la Sühan Bey geldiler. Ellerinde kocaman bir kasa ”anjelik”! Gözlerime inanamadım, Sühan Bey’in çiftliğinden, üstelik ilaçsız!

Cafefernandonun tartından yapacağım kesin ama yarın, bugün başka bir şey yapasım vardı. Elimde muhteşem anjelikler, harika bir limon kreması ve teyzemin tarifi pastacı kreması var. Ayrıca yine ilaçsız şekerpareler.

Ben de elime kırmızı şarap kadehlerini aldım. Eriği az şekerle pişirdim, muhteşem rengini salana kadar, bardakların dibine erik marmelatından koydum, sonra yumuşacık tereyağlı vanilyalı kekten, sonra pastacı kremasından ve limon kremasından, dilimlenmiş kayısılardan ve en son yine kırmızı eriklerden. İşte sonuç böyle görünüyor.

 

 

Teyzemin Pasta Kreması

1/2 cup nişasta

1.5 cup un

2 cup şeker

1 cup krema

1 litre süt

Krema hariç tüm malzeme bir tencerede pişiriliyor. Çok katı kıvamda bir muhallebi elde ediyorsunuz. Üstü kaymak tutmasın diye sürekli karıştırılarak soğutuluyor. Sonra krema ilave edilip yine çırpılıyor.  Krema hazır.

Limon Kreması

1 cup şeker

1/2 cup limon suyu

2 yumurta

90 gr tereyağ

Şeker, limon suyu ve tereyağını benmariye koyup, tereyağ eriyinceye kadar pişirdim. Yumurtaları başka bir yerde hafif çırptım ve benmarideki karışıma ilave ettim, hafif katılaşıncaya kadar karıştırarak pişirdim.

Tereyağlı Kek

200 gram tereyağ

200 gram şeker

200 gram un

1 paket kabartma tozu

4 yumurta

Yumuşamaış tereyağını ve şekeri ipeksi kıvama gelinceye kadar çırptım. Üzerine teker teker yumurtaları ilave ederek çırpmaya devam ettim. En son unu ve kabartma tozunu koyup tekrar karıştırdım. 170 derecede 30 dakika pişirdim.

 

 

 

