Lor Kurabiyesi

ezgi guven tarafından

Bu günlerde lorun her şeklini denemeye devam ediyorum. Lor tatlısını menüye koyduk bu yıl. Yani neredeyse her gün yapıyorum. Bugün iki tepsi lor tatlısı yaptım baktım ki biraz lor arttı, ben de uzun zamandır yapmak istediğim kurabiyeyi yapmaya karar verdim. Tam bir anne kurabiyesi bu kurabiye, hatta anneanne! Ne yumurta var içinde, ne katı yağ. Ama çok güzel, dışı kıtırık içi yumuşacık, portakal portakal kokuyor. Aynı çocukken eve geldiğinizde masanın üzerinde duran ve durmasına  çok alıştığınız için bu kurabiyeyi ”kim ne zaman yapıyor” diye hiç düşünmediğiniz  anneannenizin kurabiyesi gibi.

500 gr tatlı lor

1/2 su bardağı pudra şekeri

1/2 su bardağı zeytinyağ

1 su bardağı un

1 çorba kaşığı kabartma tozu

1 portakal kabuğu rendesi

Bir kaseye önce tatlı lor, pudra şekeri, zeytinyağ ve portakal kabuğu rendesini koyup karıştırdım. Ardından unu ve kabartma tozunu ekleyip biraz yoğurdum. Sonra cevizden biraz büyük yuvarladım. 180 derecede 45 dakika ya da üzeri pembe pembe oluncaya kadar pişirdim.

