Küçük Cinlerin Hediyeleri veya Siena Usulü Baharatlı, Meyveli Kek

ezgi guven tarafından

 

Hava çok soğuk, Cunda Adası’nda bile soğuk. Sanki tatil yerleri hep sıcak olur ama hiç de öyle değil. Ayna’da bir yandan soba gürül gürül yanıyor, bir yandan klima çalışıyor. Bir de insanın canı hep sıcak bir şeyler içme ve tatlı atıştırmak istiyor. İşte tam da bu isteğimi karşılayacak bir hediye getirdi bu yeni yıl cinleri bana. Yoğun baharatlı bir tadı olan ama sağlıklı ve fazla kilo aldırmayan Siena usulü bir tür kek, gerçi pek kek diyesim gelmiyor bunlara. Belki kuru meyveli, baharatlı dilimler denebilir. Bir de köpüklü şarapla sunmak için nefis bir ikram.

175 gr dövülmüş fındık

75 gr  dövülmüş badem

Toplam 225 gr kuru incir, kuru kayısı, ince doğranmış portakal kabuğu

1/2 çay kaşığı kişniş

1 çay kaşığı tarçın

1/2 çay kaşığı karanfil

1 tatlı kaşığı hindistancevizi

50 gr un

115 gr bal

115 gr toz şeker

 

Eğer fındıklar kavrulmamışsa kavuruyorum. Küçük dikdörtgen bir kalıbı yağlayıp fırın kağıdıyla kaplıyorum. Geniş bir kaba baharatlar, un, kuru meyveler ve portakal dilimlerini koyup karıştırıyorum.

Bir tencereye şekeri ve balı k0yuyorum. Sıcaklık 138 dereceyi bulunca veya su dolu bir kaseye karışımdan biraz damlatıp da şeker hemen donduğunda tencerenin altını kapatıyorum.  Kasedeki karışıma hızlıca karıştırarak ilave ediyorum. Sonra kek kalıbına koyuyorum. Üzerini bastırarak düzeltiyorum.

150 derecede ısıtılmış fırında 1 saat pişiriyorum. Kabın içinde soğumaya bırakıp, soğuduktan sonra keskin bir  bıçakla ince ince dilimliyorum. Sonra hep beraber kahvenin, çayın ve şarabın yanında yiyoruz.

 

 

 

 

