Pancarlı Cheesecake Olur mu?

ezgi guven tarafından

Bir kaç gündür Cunda’da değildim. Bursa’ya babamın yanına gittim. Çok güzel zaman geçirdim ama Cunda’yı da Ayna’yı da çok özledim. Dün gelir gelmez denizden yeni çıkmış tekir yedim  ama bu sefer tava değil başka usul. Şu anlat anlat bitiremediğim Kürşat’ın yeni hasat Ayvalık zeytinyağı yanmaz tavaya koyuldu. Üzerine tekirler dizildi ve tavanın ağzı kapatıldı. Tekirler önce biraz su saldı, sonra suyunu çekti. Bu sırada üzerine küçük bir parça tereyağ koyuldu. Tereyağ erir erimez ocak söndürüldü. Buna tekir buğulama denmaz heralde, biraz Karadeniz usulü belki. Ama nefis olmuşlardı. Annemin eline sağlık!

Bu gün yapmadığım bir şeyler yapmak istedi canım. Önce bir tane revani yaptım bol limonlu. Hem şerbetine limon koydum hem kekin kendisine limon rendeledim. Revaniden çok limon soslu keke benzedi. Tabii revaninin tarifi Hülya teyzemin. Çok güzel yapar teyzem revaniyi, her şeyi güzel yapar o zaten!

Sonra yaratıcılığım tuttu ve cheesecakin üstüne pancar püresi yapayım dedim. Pancarları doğradım, biraz pişirdim sonra çubuk tarçın, zencefil, nar suyu, portakal kabuğu ve tabi şeker ekleyip biraz daha pişirdim, blenderdan geçirip püre yaptım. Tadı gayet güzel, rengi de muhteşem oldu.

Ayrıca bu gün, fener balığından balık çorbası, haşlanmış tazecik zoho (dikenli bir ot) ve de arapsaçıyla pişirilmiş akkız yani şevket-i bostan var Ayna’da. Merak edenlere duyurulur…

