Aleka’nın Susamlı Tarçınlı Zakintos Kurabiyesi ve Narlı Portakallı Cheesecake

ezgi guven tarafından

Bugünler sipariş yoğuluğu vardı Ayna’da. Önce dün güveçte zeytinyağlı kurufasulye yanında tereyağlı pilav siparişi sonra bugün de Binnaz Hanım’la Ergun Bey’in kurabiye ve cheesecake, Mete Bey’in de erişteli yeşil mercimek yemeği siparişi. Bu arada soğuk ve poyraz da son hızla devam ediyor Cunda’da. Annem sabah erkenden pişirdi erişteli yeşil mercimek yemeğini. Öğle yemeğinde hepimizin içini ısıttı. Ne de olsa anne o tabii.

Ben de sabahtan beri pek hamaratım. İlk iş olarak Binnaz Hanım’ın kurabiye siparişini yapmaya karar verdim. Yumurta beyazıyla yapılıyor kurabiye. Bu yüzden önce yumurta sarılarnı koydum miksere, mayonez yaptım. Sonra aklarını aldım, içine şeker koydum çırptım, iyice köpürttüm, hindistancevizi ve kırık antepfıstığı ekledim. Kurabiye hamuru hazır oldu.

Sonra o buzdolabında dinlenirken ben de daha önce hiç yapmadığım, içinde sadece zeytinyağ olan susamlı ve tarçınlı Zakintos kurabiyelerini yapmaya başladım. Yunanistan’ın Zakintos Adası’nda sık sık yapılırmış bu kurabiye. Arkadaşım Aleka’nın tarifi. İçinde şarap olması ilgimi çekti. Tarifini veriyorum.

2.5 kap zeytinyağı

1 kap kırmızı şarap

1/2 kap taze portakal suyu

1/2 tatlı kaşığı karbonat

1 çoba kaşığı kabartma tozu

1 çorba kaşığı tarçın

1 tatlı kaşığı toz karanfil

1.5 kap toz şeker

1 kilo un

Portakal rendesi

Susam

Önce büyük bir kaba portakal suyunu koydum, sonra içine karbonatı koydum. Karbonat kabardı portakal suyunun içinde. Tüm sıvı malzemeyi aynı kaba koyup karıştırdım. Katı malzemeleri de başka bir kabın içine eledim. Sonra hepsini birleştirip, çok da  sert olmayan bir hamur yaptım. Sonra ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp susama bulayıp 25 dakika 175 derecede pişirdim. İçinde hiç katı yağ olmamasına rağmen inanılmaz kıyır kıyır bir kurabiye. Çok güzel oldu. Aynı hamurla sakızlı kurabiye de deneyeceğim. Teşekkür ederim Aleka.

Sonra sıra Binnaz Hanım’ın cheesecakine geldi. Önce her zaman yaptığım gibi cheesecake yaptım. Üzerini portakallı istemişlerdi. Portakallı pelte yapmak üzere portakalları sıktım. Baktım ki rengi çok baygın oldu. Binnaz Hanım’ın bahçesinden gelen nefis narlar vardı. Bir tane de nar suyu sıktım içine. Rengi de çok güzel oldu tadı da. Umarım onlar da beğenirler.

 

